”Jag känner väldigt många människor”

Yrrol. Ni vet, filmen. Hur bra är inte den egentligen? Och en replik från den filmen som liksom har satt sig i det här huset är från när Peter Dalle (tror jag visst att det är va?) berättar om hur många människor han känner (bl.a. sina föräldrar) och hur trevliga de är. Så varje gång M pratar om folk han känner brukar jag, lite så där sarkastiskt, nämna något i stil med ”Jag känner väääldigt många människor. Oerhört trevliga människor”. Och sen skrattar jag tills tårarna sprutar.

Men vet ni, när jag sitter här och funderar lite (ja, ni har väl märkt att typ samtliga inlägg under den här veckan ligger under kategorin ”K funderar”…) så inser jag att det ju är jag som känner väldigt många människor. Oerhört trevliga är de också 😉 Okej. Egentligen kanske de inte är oerhört många men det finns alltid någon som jag kan prata med, vad jag än har på hjärnan. Och det är banne mig en förmån i livet ska jag säga er! Som t.ex. när jag här nämner att jag behöver vräka ur mig och så vips, en liten stund senare blir jag uppringd och beordrad att börja mala. Lovley!

2 kommentarer

Filed under K funderar

2 responses to “”Jag känner väldigt många människor”

  1. Sådant är så bra! Blir lite avis på dig – jag har bara en som brukar göra så 🙂 Iofs min syster, men ändå 😀

    Hoppas allting känns bra på jobbet! Själv skall jag jobba tre dagar nästa vecka – så lite jobb hinns med på min latsommar 😀

    • K

      Ja, det är lyxigt 😀

      Jodå, det rullar på! Äh, du har ju pluggat i sommar så helt lat har den väl ändå inte varit? 😉

Kommentera

