Hur tänkte jag då?

Varje dag tar jag hand om andras barn. Varje kväll tar jag hand om mina egna ungar och i princip varje helg kantas av barnlek här hemma av mina egna barn och deras kompisar.

Med reservation för att låta både otacksam, bitter, grinig och vad ni än vill tycka… Är det konstigt att jag bara längtar efter en smula lugn, ro och största möjliga tyssssssssssssssstnad ibland..?

Så, hur tänkte jag när jag beslutade mig för att bli lärare, skaffa två ungar och bosätta mig i ett familjetätt villaområde? 😉

(Och ja, jag räknar med att ni känner mig så pass väl vid det här laget att ni fattar att det finns viss humor i detta också. Viss.)

Lämna en kommentar

Filed under K funderar

Kommentera

