Dåligt, dåligt…

Ja! Jag vet. Jag försummar er något enormt just nu. Oförlåtligt. Inte konstigt att min statistik visar mörka resultat 😉

Jag kan bara ursäkta mig med att det är jobb, jobb, jobb och ännu mera jobb. Och hur går det då? Jodå, bra! Det är galet, så klart, men det är väl så det ska vara tycker de som bestämmer. Kanske borde man bjuda in dem en vecka? Låta dem försöka styra skutan och själva se vilka orimliga ramar de ger oss. Nåja. Thank you God för att jag har bra kollegor (och härliga barn!). Jag hade dött en förtidig död i detta yrke annars tror jag… Somliga dagar känns det sådär upplyftande att veta att man har 37 år kvar. Haha, nejdå. Så illa är det kanske inte ändå.

Väl hemma, helt utmattad efter ännu en vansinnig dag, möttes jag av en febrig N som inte tyckte att livet var roligt. Nåja. Efter en Alvedonsupp tog hon, helt yr och matt, ändå några hopp och skutt i soffan och somnade som en klubbad. Håll nu alla tummar för att hon sover bra under natten…

Till helgen väntar simskolepremiär för A. Gissa hur pepp hon är och gissa även hur pepp jag är på att infinna mig i simhallen lördag morgon kl.8. Jag är mycket tacksam för att inte jag behöver hoppa i plurret kan jag väl säga. Dessutom är det bara första och sista gången föräldrar får närvara. Resterade gånger under hösten får vi väl ta en powernap i bilen eller nåt…

 

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Jobb

Kommentera

