Powernap

Hoppsan. Somnade på soffan. Har inte sovit på dagen sen jag var gravid sist. (Eller nä, nu ljuger jag. Det finns ett foto från dagen vi kom hem med N där vi båda somnat i soffan. Hon för att hon var bebis och jag för att jag däckade av tvåbarnschocken)

Tänk om jag hade fått sova en timme till. Eller varför inte hela dagen.

Igår funderade jag. Jag undrar hur folk orkar och hinner göra en massa saker utanför jobb och familj?! När hittar en tvåbarnsförälder ork och tid att träna? Att gå ut och äta? Eller varför inte en gammal hederlig fest? Jag orkar knappt med mig själv liksom…

3 kommentarer

Filed under Övrigt

3 responses to “Powernap

  1. J

    Jag är förvisso bara enbarnsförälder men tänker inte bränna ut mig så här blir det varken träning eller gå ut och äta (jo, luncha!) och absolut inga sociala tillställningar senare än 12 mer än max 2ggr per år.

  2. K

    Haha, nä, jag känner det samma. Jag kan väl egentligen inte heller säga att jag saknar det heller. Eller ja, nån gång ibland kanske. Men HUR gör folk för att hinna och orka egentligen..?

  3. Jag säger detsamma. Jag orkar med ett par tillställningar per år som mest. Man måste ju samla på sig så mycket energi under året. Och så är det inte alltid värt det ens.

    / hemkommen_från_kräftskiva81

Kommentera

