Älgar i trädgården?

Ibland, inte så ofta men ändå, sker sånna där ögonblick när man inte vet riktigt vad man ska tro. Igår kväll var ett sådant. Och inte var det helt olikt den där gamla reklamen från Gevalia: ”När du får oväntat besök” ni vet…

Hur som haver så satt jag ute och pratade med min vän I i telefon. När vi lagt på satt jag kvar en stund. Helt plötsligt, i ena ögonvrån, ser jag hur två figurer kommer älgande bak staketet (det där höga som vi har på baksidan ni vet). En kortare före en längre. Den kortare hukar sig dessutom ned lite extra och det ser vansinnigt roligt ut. Och just då sker ett sånt där ögonblick då man bara stirrar på detta och inte fattar nånting. Dock hinner jag tänka ”jävla ungar som springer runt här på kvällen..!”. Men upp på altanen kliver, eller ja, älgar är nog fortfarande en bättre beskrivning av detta, mina söta vänner I och R. Och jag tror inte att jag skrattat så mycket på flera veckor! Helt underbart. Detta spontanbesök gjorde hela min vecka! Speciellt nu då våra familjemedlemmar är krassliga och vi fått ställa in både namngivningskalas och annat idag…

Lämna en kommentar

Filed under Humor

Kommentera

