Tredagars?

Feber den 1:e, hängig och snorig som bara den de senaste dagarna. I em/kväll detta:

Vi gissar på tredagarsfebern. Är inget fan av att checka barnets temperatur 8 gånger om dagen så det är ju inte omöjligt att hon legat lite högre än vanligt och att detta är resultatet av det.

(Alltså, det där låter ju nästan som att jag inte bryr mig om ifall barnet är sjukt eller inte. Så menar jag ju inte såklart. Snarare att jag mer går på det allmänna tillståndet i stället för exakta temperaturer.)

4 kommentarer

Filed under Övrigt

4 responses to “Tredagars?

  1. Jessie

    Så såg E ut dag 1 och dag 2 var hon ännu prickigare. Hade också feber. Till doktorn (trodde först hon fått allergi eller vattenkoppor, för inte hade jag en aning om att det skulle finnas någon annan förklaring till alla prickar…) som konstaterade att hon fått en virusinfektion och virusprickar… Men det går över sa han. Bara till att ge alvedon mot febern och om barnet kliar så skulle han skriva ut tavegyl. Och visst kliade dessa små prickar… Och att försöka trilskas med den där medicinen var ett kapitel för sig… Men men… Efter några dagar blev hon piggare. 🙂

  2. K

    Ah, ja så kan det ju också vara. Hon har ett utslag på underläppen som känns lite virusrelaterat. Hmm. Tavegyl ja, haha. Det fick A när hon hade vattkoppor. OMG. Maken till speedat barn har jag aldrig sett. En gång och aldrig mer till henne i alla fall 😉

    • Jessie

      Det blev tvärt om med E. Gummiben och nästan frånvarande… Var nästan lite orolig, men doktorn hade sagt innan att hon kunde bli lite hängig av medicinen. Men det tog hon igen när hon väl blev frisk. 😉

      • K

        Ja, det är väl tydligen den vanligaste biverkningen; att de ska bli lite sega. ”Så skönt” tänkte jag, men icke då 😉

Kommentera

