Kan man köpa fler timmar på Ikea kanske?

Ja, jag vet. Min blogg är mördande tråkig och livlös just nu. Men jag har ingen tid till nånting känns det som just nu. Mycket i huvudet. Ibland känns det som om jag bara väntar på att de ska ringa från barnens förskolor och fråga om jag tänkt hämta dem idag (och det vore ju pinsamt eftersom några av dem dessutom är mina kollegor ;-)) eller om jag glömt dem helt.

Veckorna bara rusar i väg och snart är det väl jul också. Julklappar, julmat, glitter, julsånger, pynt och jobbet? Hur gör vi? Det känns som om jag skulle behöva semester. Haha. Men hjärnan går på högvarv hela tiden just nu. Såååååå mycket och sååååå lite tid till allt. Och inte ens när jag sover tar det paus. Nejdå, då drömmer jag mardrömmar om att jag vaknar upp till 4 dm snöslask och måste cykla med en ilsken N i alla fall eftersom jag inte hinner kolla busstiderna. Stress, stress, stress. Tvätthögen hotar att ta över hela tvättstugan men ingen hinner ta tag i den.

Varje helg fram till evigheten är uppbokad. Visserligen av en hel del trevligheter (samt jobb för M…) men dock, det är moment som måste utföras. Egentligen vill jag bara dra för gardinerna och kolla på film i 12 timmar i stället. Men risken finns ju då att A aldrig lär sig simma eller att vi tillslut inte har några vänner kvar och båda delarna känns sorgliga.

Nej, mina vänner. Det var ju egentligen inte tänkt att jag skulle låta er vara klagomur nu när jag väl kommer mig för att skriva lite. Och egentligen känns det inte som att jag klagar heller (eller?). Det är bara det att jag önskar att både arbetsveckan och familjeveckan hade fler timmar. Kanske skulle man hinna få ordning på allt då lite bättre tänker jag…

Jaja. Annars är väl allt som vanligt. N har gått två veckor på förskolan och trivs som fisken i vattnet. Idag hörde de henne gråta för första gången. Det var när hon tappade balansen och trillade baklänges ner i sandlådan 😉 Thank you God att mina barn älskar sina förskolor. Vad hade jag gjort annars liksom?

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt

Kommentera

