Pest eller kolera?

Idag funderar jag över vilket av följande irritationsmoment jag tycker är värst:

1. ”Stora” barn (alltså äldre förskoleålder och uppåt) som behandlas som bebisar. Allt, från mobbning till allmän ignorans, skylls på ”ja men de är ju bara barn”. (Övercurlade barn skulle man väl kunna kalla dessa)

2. Lite mindre barn, 4 och yngre typ, som behandlas som om de vore långt mycket äldre. Här lyser utvecklingshetsen stark och ungen måste försöka leva upp till orimliga krav.

3. Mitt barn och andras ungar-mentaliteten. D.v.s. att mitt eget barn aldrig någonsin gör något tokigt och om så skulle ske är det alltid någon annans fel.

Ja, dött lopp tror jag faktiskt.

Lämna en kommentar

Filed under K funderar

Kommentera

