Ny vecka

Dimma och mörker. Jag fattar inte varför det ska vara så dimmigt här hela dagarna i ända. Det är banne mig inte bara lyx att bo nära havet ska jag säga…

Veckan inleddes med ett samtal från A´s fsk om att hon slagit en volt, rätt ner på huvudet, ner från gungan och inte riktigt hängde med längre. Sagt och gjort. Jag ringde M som fick komma hem och hämta barnet eftersom det kändes troligt att en vårdcentral skulle behöva uppsökas. Men, när M väl var på plats och hade hämtat henne var hon vid rätt gott mod. Jag pratade med henne i telefon och eftersom hon lyckades redogöra för både hur hon mådde och hur hon hade vurpat bedömde min modersexpertis att det nog räckte med ett samtal till sjukvårdsupplysningen. Barnet blev ordinerat två dagars vila (japp, eller hur…) och behövde nog inte åka till VC om hon inte blev värre.

Peppar, peppar, peppar, peppar så har vi haft en väldig tur med våra barn hittills. Jag hoppas att detta kommer att hålla i sig. Dock ökar ju riskerna med två barn jämfört mot ett 😉 Men men, vi håller tummarna för att de håller armar, ben, huvuden och allt vad det nu är intakt i fortsättningen.

Jaha. Och resten av veckan då? Inga större händelser är planerade. På fredag är det inlämning till Tittut marknad. Jag har gått igenom kläderna som ska med och nu är det ”bara” det övriga. Vilket iofs inte blir fullt så mycket.

Lämna en kommentar

Filed under Familj

Kommentera

