En söndag

Oj oj. Idag har vi svettat oss runt västra Göteborg. Dock har det ändå varit en rätt bra dag.

Vi började på XXL och jag måste säga att den butiken är sjukt bra. Där skulle man nog kunna ekipera en hel familj + tillbehör utan problem. Här inhandlades lite smått och gott så som vantar, fleeceoverall till N, kängor till A och kanske det nästa av allt: två dubbdäck till min cykel 😀 Nu hoppas jag kunna förlänga den säsongen en smula!

Efter detta gjorde vi Frölunda torg. A och M fick en stund i leksaksaffären (se bilder nedan…) medan jag kände mig generös nog för att inhandla en Saade-cd till A. Och ojoj, vilken lycka… Och peppad av gårdagens hårklippning ville A klippa ännu mer och jag är inte den som orkar tjafsa om hårborstning, så då blev alla nöjda 😉

Väl hemma hann jag slänga i mig en macka för att sedan åka och hämta grejer och pengar från Tittut. Och jodå, jag är nöjd! Dock, precis som förra gången, en smula förvånad över att de ”bättre” grejerna var kvar medan halvt urtvättade bodys gått åt som smör. Nåja, jag klagar inte. De får åka ut på Tradera.

Och nu är jag helt slut. Hade tänkt baka inför fredagsfikan på jobbet, min tur denna vecka, men det får vänta tror jag.

Och så lite bilder kanske?

20111009-073957.jpg
N shoppar

20111009-074044.jpg
A provar skor

20111009-074125.jpg
”Snälla mamma, vi kan väl tälta?!” (yeah, right…)

20111009-074231.jpg
Lunchpaus på McD

20111009-074344.jpg
Huuu…

20111009-074446.jpg
A och M leker i leksaksbutiken

20111009-074704.jpg

Håret 🙂

20111009-074747.jpg

2 kommentarer

Filed under Familj, Shopping

2 responses to “En söndag

  1. J

    Sjukt snyggt, page ska det vara! Har man rakt hår så ska man verkligen passa på, hoppas att B’s släta ut sig snart! Men det där med tältandet får du verkligen jobba på- säg till henne att det bara är 11-12 år tills hon kan åka och tälta själv och att Saade troligtvis kommer spela och att hon kommer sova så gott efteråt för att hon väntat tills det verkligen var värt det (undvik alltså att säga att enda gången man sover hjälpligt i tält är när man inmundigat de drycker som stunden ovan kräfver). Lycka till!

    • K

      Tackar (å A’s vägnar)! Jag hade nog kunnat tänka mig det ännu kortare bak men detta blev ju också bra 🙂

      Haha, ja, det är banne mig enda gången hon kommer att få tälta 😉 Men hon blir säkert nöjd med det. Hon har nämligen planerat att bi ska åka till Sthlm, för där bor han, på semester (om vi nu inte går med på att åka till Thailand då, barn alltså..!) 😮

Kommentera

