Pust

Oh, herregud, vilken dag. Jag är helt slut!

Började dagen med att vara på jobbet strax efter 07. En kär kollega slutade idag och jag hade lovat att fixa ett kort till henne. Givetvis glömde jag kameran på jobbet igår kväll… Så efter att ha skaffat en kumpan i smusslandet på morgonkvisten (eftersom kollegan också började tidigt…) fick jag slita hårt. Jag började med att gå in på kontoret. Men när jag skulle koppla in kameran upptäckte jag att själva ”datorlådan” var borta 😮 Joggade ner till kumpanen och lånade hennes dator. Får upp bilden och ska skriva ut. Då hittar datorn inte skrivaren. Gah! In på nästa avdelning, in med kameran och där, äntligen, får jag ut bilden. Klippa och klistra. Pust. Och allt under smygande former…

Sen: fixa fredagsfikan. Ojoj. Och så arbetsdagen på det…

Vid 16.15 hoppade jag in på toaletten för att piffa till det som piffas kunde. M skulle komma 16.30 så att vi skulle kunna åka in till stan och gå på releasfesten för Cloo. 16.55. Ingen M. Han sladdar dock in tio min senare. In i bilen, N är sur. Måste stanna på vägen och leta napp…

Kommer fram till Bengans och får se alla fina kläder och underbara bilder 🙂 Så roligt 🙂 Minglar lite, fyller i en beställning och åker hem. Ner med N i säng, A får äta överblivna hallongrottor  till middag. Hon är nöjd och jag orkar inte bry mig. Fyller tvättmaskinen och sätter mig i soffan.

…och där sitter jag nu. Nu ska jag bara hänga tvätten och sen ger jag nog upp för idag. I morgon är det 40-årskalas på agendan och det ska bli trevligt att träffa lite folk jag inte sett på väldigt länge 🙂

Och nu är webshopen uppe. Gå dit och kika på alla fina kläder och bilder från fotograferingen!

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Jobb, Shopping

Kommentera

