Tillbaks på ruta ett

Ikväll har jag varit på kalas. Det händer inte så ofta. Det var trevligt att återse en del personer jag inte träffat på ganska länge.

Dock har det hänt en del sedan sist. Som t.ex. att jag börjar gäspa vid halv nio, även om jag har trevligt. Och i en minut av någon sorts vuxen tråkighet (?) bestämde jag mig för att åka därifrån vid 23 (vuxenpoäng nr.1). Men väl i taxin (vuxenpoäng nr.2) kändes det rätt skönt ändå för det ger mig några fler timmar av ostörd sömn (vuxenpoäng nr.3). Farmor och farfar har barnen så just i natt är det väldigt tyst.

Och vart befinner jag mig då? Jo, i gaveln i mina svärpärons hus (det är som en liten lägenhet där). Och det var här allt började. Snart har det gått nio år. Det är märkligt. Det var här jag hamnade efter en taxifärd jag aldrig trodde skulle ta slut och där chauffören spelade Pink Floyd (Wish you were here) hela resan. Det var här jag sparkade av mig mina sönderfestade Converse och hängde min stickade randiga halsduk den där snöiga kvällen (M hatade den där halsduken. Den var nog lite för mycket ”hagaindian” för honom…) Här blev jag morgonen efter serverad färdig thaisoppa (som jag tyckte var vedervärdig vilket jag inte kunde med att säga) i blå Ikeamugg. Det var också här M spolade ner mina linser så jag fick åka halvblind till jobbet en måndag 😉 (Varför det var här? M hade precis flyttat tillbax från Jönköping och hade inte fått tag i någon lägenhet ännu)

Han bodde bara här i två månader och jag i Vänersborg. Ändå känns det som att det finns många minnen här. Eller så kanske det bara känns så för att det var en särskild tid…

Nåja. Nu ligger jag här igen. M är kvar på festen och efter alla de här åren bryr jag mig inte. Jag har packat med mig en bok (vuxenpoäng nr.4) och har det rätt bra. Här med alla speciella minnen.

Och ja just det! Jag ville ju visa er kvällens outfit. Dock blev bilden inget vidare pga av ljuset men det får duga. För just den där klänningen köpte jag när jag var gravid med N. Sedan dess har den samlat damm då den suttit som ett korvskinn. Men tack vare mitt fabulösa jobb är nu de där hopplösa sista 5,5 kilona borta och jag kan ha den 🙂

Sweet dreams gott folk!

20111016-121619.jpg

2 kommentarer

Filed under K funderar

2 responses to “Tillbaks på ruta ett

  1. Maria

    vilken pingla 😉

Kommentera

