Städning pågår

Förra hösten/vintern/våren såg vår framsida helt vansinnig ut. Jag vet inte vad som hände men ingenting blev gjort innan vintern (kanske inte så konstigt när första snön kom 21 oktober och låg i ett hemskt täcke en månad senare… Hu.). Detta resulterade i att gamla trötta tomatplantor tittade upp ur snön och vi hade ett monsterberg av grus mitt på uppfarten i ett halvår. Det skulle kunna vara trevligt att slippa detta i år tänkte vi. För jodå, grusberget skottades bort under sommaren men märkligt nog har ett nytt hamnat där 😮

Och egentligen har vi avsatt kommande helg för detta. Med start redan på fredagen eftersom jag slutar tidigt då. Men nu var det ju så att det var så himla trevlig väder ute idag (ojoj, pensionärsvarning!) idag. Därför tvingade jag ut min förpubertala femåring (alltså, idag var det inte långt från Blocket kan jag lova…) och satte en spade i handen på henne. Och 1½ timme senare såg det riktigt trevligt ut 🙂 Alla gamla plantor i ”lådorna” samt alla blommor och andra växter på framsidan är nu borta. Verkligen skönt. Så, nu är vi laddade inför resten. Plus baksidan då, men den låtsas vi inte om just nu tycker jag…

Notera de olikfärgade vantarna. Nån måtta på samarbetet fick det tydligen vara… 

N? Hon sov gott i sin vagn under tiden. Smarta lilla barn…

Lämna en kommentar

Filed under Piff och pynt

Kommentera

