Feber

När jag kom hem i kväll möttes jag av en ovanligt trött A (som dessutom hade sovit två timmar mitt på dagen). Beslutade mig för att ta tempen på henne. Jag använde samma muntermometer som jag själv testade igår. 36.0. Hmm. Något lurt här alltså… Plockade fram rumptermometern. Och jodå. 39.2. Vilket också innebär att mina 35.8 igår mer troligt var ca 39.0. Jag kanske var lite dålig ändå då :-0 Sorry ifall jag smittade nån på jobbet idag 😮

Så nu ligger A i vår säng med saftflaskan nära till hands. Simskolan imorgon blir inställd. Thank you God att vi inte hade fått för oss att ta med barnen till Ullared utan redan bokat in farmor och farfar.

Så, tre av fyra i familjen har alltså haft feber denna vecka. Rätt bra jobbat tycker jag. Och som vanligt är M ännu inte drabbad. Vi får hålla tummarna för att det blir som det brukar, att han klarar sig undan.

Lämna en kommentar

Filed under Familj

Kommentera

