Mörkt

Usch. Jag blir helt deppig av det här mörkret. Jag tänder ljus och allt det där, men nej. Det hjälper föga. Och mörkret är alltid jobbigt men i år känns det som att det är värre än någonsin.

N har haft en ”stor” dag idag. På fars dag, av alla dagar, sade hon ”pappa” för första gången 🙂 Inte bara så där ”papapa” som hon malt på med tidigare, utan ordentligt. Skoj. Sedan satt vi här i soffan och jag sade till henne ”Kom nu så går vi och tar en ny blöja.” Varpå ungen slängde sig ner från soffan, joggade till tvättstugan och stod där och väntade på mig 😮 Hon kom också och hämtade mig och visade att hon ville ha hjälp att öppna leksakslådan.  Liten blir stor, som sagt…

Kvällen avslutade vi i soffan, jag + barn, framför ”Vad blir det för mat?”. Gud, jag älskar det programmet och barnen med tydligen 😉

(Jaa, redogörelse från Ullared kommer ;-))

6 kommentarer

Filed under Övrigt, Familj

6 responses to “Mörkt

  1. Tyko tajmade in att säga mamma på min 30-årsdag. Mycket nöjd är man. Hans far fick nöja sig med en ny tand. Å andra sidan var gossen endast åtta månader då.

  2. K

    Haha. Bra jobbat av honom. Man får ju vara glad för det lilla 😉

  3. J

    Visst är det fantastiskt?! B har krönt dagen med att hämta tofflor till far sin- utan order, haha. Hon har liksom sett hur han sunkar runt i badtofflor så nu hämtar hon dem åt honom- vilket dream team ;).

    Jag känner mig också lite (ganska mycket) vinterdeppig, därav all in på julen. Jag ska dricka glögg som om det inte fanns någon morgondag! Och så vakna i april då.

  4. Linda

    Jag tycker det är mysigt med mörkret på hösten så att man får tända ljus och ha mysigt med nu har jag redan hunnit tröttna på tända ljus.. Ge mig snö så jag kan komma in i nästa fas och bara titta på snön som lyser upp tillvaron 🙂

    • K

      Ja, alltså, det där allra första mörkret kan jag också tycka är lite mysigt med nu… Nä. Och snön ska vi verkligen ta det varligt med i år, dubbdäck eller ej 😉

Kommentera

