Ullared

… Ja, detta Ullared med tillhörande GeKås och allt vad det nu är som ligger där.

I lördags var vi alltså där. Det hela började väl med att vi i oktober förra året åkte ner och köpte alla julklappar. Det var SÅ smidigt. Underbart. Dock menade vi båda två att senare än mitten på oktober nog innebar en allvarlig hälsorisk och att vi borde minnas detta för framtida bruk. Jag vet inte var det gick snett, för det hade vi nog lyckats förtränga den här gången. Vi undvek i alla fall höstlovet. Inte för att jag vet om det hjälpte, men men…

Hur som haver. Givetvis kom vi i väg sent och anlände först runt 12-tiden. M fick panik redan på parkeringen men jag hejade glatt på och menade att alla som kommit vid öppning nu var på väg hem. Yeah right… Vad vi möts av är en kö… En kö för att komma in. En sån där kö som man bara har sett på tv förut. Vi hade seriösa tankar på att ge upp och åka hem, men beslutade oss för att härda ut. Och ja, det gick ju rätt så bra. Även om vi köade i ca 40 min som gick det ju i alla fall framåt. Och det regnade inte.

Men. Om kön hade varit det enda problemet så hade jag varit lycklig. Dessvärre innebar ju kön att det var toktjockt där inne (hallåååå, trögo!).

Summan av kardemumman blev att jag kanske fick med mig en tredjedel av det jag har planerat. Jag pallade helt enkelt inte med eländet. Och då hade jag och M ändå delat upp oss (han roade sig själv medan jag trängdes, ungefär lika plågsamt för båda men vi slapp irritera oss på varandra i alla fall).

Så, nu, en gång för alla lovar jag att aldrig någonsin besöka GeKås (för de andra butikerna var ju ändå rätt så sansade) under juni-augusti samt oktober-december.

Punkt slut.

2 kommentarer

Filed under Shopping

2 responses to “Ullared

  1. Det låter vidrigt. Jag skulle aldrig ha pallat!

Kommentera

