Mitt nya liv

Man skulle kunna säga att jag bor på landet. I alla fall Göteborgs egna version av landet. Det finns lite skog, en och annan väg, rätt så okej kollektivtrafik, hav och så vidare (det finns även en testbana som tillhör Volvo men den glömmer vi just nu tycker jag).

Och nu råkade det ju vara så att jag hade ett sådan flyt med mitt jobbsökande. Jag har 1.7km till jobbet. Där går också N och som ni vet går ju A på fsk ca 2.5 meter från vårt hus… Detta är mycket praktiskt. Men. Det är också oerhört långtråkigt. För det enda jag nu mer ser är den evinnerligt långa (känns det som) raksträckan mellan vårt hus och jobbet, tillhörande ängar, samt alla bilpendlare. Fram och tillbaka på denna väg. Minst en gång om dagen. Och ibland har vi kvällsmöten. Fram och tillbaka igen.

Detta trampande på den raka vägen visar sig också på vårt kontoutdrag 😉 Förr tillbringade jag mycket tid i skolan: hejsan hoppsan, en kaffe här och en lunch där. Sedan åkte jag alltid genom stan på väg hem: ojoj, rea på H&M. Hoppsan hoppsan, ett par leggings följde visst med hem.

Och jag menar inte att att jag nu mer badar i pengar (även om jag verkligen ligger på + efter alla år av csn, timvikariat, a-kassa och allt) men i stället för att få hem kontoutskrifter som är på tre sidor (M dog en smula varje gång dessa kom ;-)) så håller de sig nu på rätt så blygsamma en sida 😉

Men! Resultatet av denna frånvaro från civilisationen (om man bortser från när min nya personal shopper/kollega rastar mig på Frölunda torg ;-)) är att jag verkligen har hittat och lärt mig uppskatta detta med webbutiker! Jag har liksom aldrig riktigt tagit till mig detta med webshopping tidigare eftersom jag gillar själva grejen med irl-shopping; att gå där och klämma och känna och få en fin påse med sig hem.

Men, nöden har ingen lag och nu sitter jag här, klickar och ojar mig över hur smidigt det är 😉 Jag är dock lycklig över att jag klarar att besinna mig och inte shoppar hejdlöst. För visst inser jag hur lätt det är att man knallar över sina tillgångar i all denna enkelhet. Men men, jag känner ingen oro för sånt. Jag är alldeles för mycket av ett kontrollfreak för att jag ska ägna mig åt vansinnesshopping.

…sånt sysslar jag bara med när det är halva rean 😉

4 kommentarer

Filed under Shopping

4 responses to “Mitt nya liv

  1. J

    Haha, hear hear! Och snart är den här, god jul till oss! 😀

  2. Linda

    Javisst är det bra med att inte gå i skolan och ständigt köpa kläder och kaffe som gör slut på mitt oändligt stora studiebidrag.. Men som sagt.. Man hittar nya hål att stoppa pengarna i 😉 Men att vara personal shoppar är något utöver det vanliga, trivs riktigt bra på Frölunda torg nuförtiden, kan det bero på att jag gått kursen på 15 hp tro? 😉

Kommentera

