Årets julklapp

Jag hörde att årets julklapp är en matkasse. Ja, det var ju trevligt. Men nej, jag skippar matkassen och köper mig något annat tror jag.

Årets julklapp till K blir ett fint halsband. Inte nog med det, en liten peng går till Barncancerfonden. Och visst är det så, att man tänker att man borde stödja en mängd olika sorters forskning lite oftare. Men även om man inte kan hjälpa alla så kanske man kan hjälpa någon i alla fall en gång.

Och kanske är det också så att först är när hemskheterna kryper en något närmre inpå skinnet som man öppnar ögonen en smula. Det är en smula sorgligt men det är nog så livet är. Man önskar att man kunde hjälpa och rädda hela världen i bland.

I år hoppas jag att en liten och att denna litens familj får en fin jul och många, många fler lyckliga stunder tillsammans.

10 kommentarer

Filed under Shopping

10 responses to “Årets julklapp

  1. J

    Gud ja, usch, vill inte ens tänka på det. Jag ska också vara god och signa upp mig på ngt snart, fastnar alltid på ifyllandet av autogiroblanketten, måste skärpa mig!

    • K

      Men autogiro, när du nu får till det, är väl en väldigt god sak! Själv är jag nöjd om jag får till det i alla fall en gång 😉

      • J

        Jo, men så är jag ju också väldigt väldigt god ;). Framförallt i teorin och det är ju mer än vad många andra är i och för sig :D.

      • K

        Ja, då tycker jag att du ska vara nöjd över din godhet (vem vet, kanske är det också ett uns av gudfruktighet också? ;-)).

  2. Det är fina grejer när man faktiskt får tummen ur och gör ngt så enkelt samtidigt som man gör ngt så bra.

    Annars måste jag ju tipsa om denna matkassen: http://connysmatkasse.info/

  3. Maria Larsson

    Åh vad fint det var! Köper ett jag med!!!!! Bra sida att handla julklappar på!

Kommentera

