Lördag

Så vad denna dag till ända. Snart i alla fall. Och ja, nu är jag faktiskt lite trött i mina små ben.

Dagen började ju med simskola. A och M vad hemma vid nio. En snabb ihopplockning och sedan satt vi i bilen. Mot Ikea. Högst upp på inköpslistan stod adventsstjärnor till fönstren uppe.

Väl där inledde vi dagen med frukost. Sedan lämnades A in på Småland (egen begäran, som alltid) och vi andra gick varvet på övervåningen. A hämtades och sedan var det dags för varvet på undervåningen. En hel del smått och gott trillade ner i vagnen men inga stjärnor. Slut. Så klart. Nåja. Vi beslutade oss för att tillsammans med alla andra testa julbordet. 99:- för Familymedlemmar. Och jadå, det var helt okej. Även om skinkan, som jag visserligen inte åt, var kryddad med anis och att det var gravad istället för rökt lax. A vägrade dock att äta. Förra året var hon och M där och i kassan efteråt kaskadkräktes hon. Stackars hon och stackars alla andra… Det grundades ju snarare i någon trevlig förskolebacill än maten, men ja… Det har satt spår. Hon ville inte ens åka till Ikea efter det… Ostkakan till efterätt orkade hon dock inte stå emot 😉

Ja. Och efter detta förvandlades vi alla till ett gäng lama spagettis… Men ytterligare ett varv på undervåningen hann vi med innan kassan. Det blev heller inget skåp till mina pärmar men jag har i alla fall sett ut ett jag vill ha. Vi får väl se om det kanske kan hämtas upp under veckan.

Efter detta: Ett varv i Bäckebol city 😉 Till min stora glädje har Stoff och Stil öppnat där (syster yster: kom nu hit så att vi kan gå där och klämma på alla fina tyger och sy nåt roligt ihop. Eller ja, du syr och jag hejar på ;-)) Vår svarta duk med vita prickar som vi har på köksbordet är trevlig men ack så mörk nu på vintern. Vi hade planer på en helt transparent duk men nej, det såg för jäkla billigt ut alltså. Det blev i stället en rosa med vita prickar (vald av M) och en röd med det samma till jul (vald av A). En massa annat fint såg jag också, men det får vänta.

Julfrimärken, lördagsgodis och julgranskulor shoppades på Coop. Men inga stjärnor som jag gillade. Ahh! Inte heller på Claes Ohlsson. Jakten går alltså vidare…

Men så här fint är det nu i köket med den nya duken på:

Fint va?

Blommorna i fönstret fick nya krukor och tills jag orkat fixa fram adventsstakarna ur friggeboden fick det bli lite piff med röda ljuskoppar i stället:

7 kommentarer

Filed under Piff och pynt, Shopping

7 responses to “Lördag

  1. J

    Men skämtar du- stoff och stil?! Du behöver ingen syrra- jag kommer! 😀

  2. J

    Indiska har verkligen helt underbarar stjärnor förresten!

  3. Stjärnor finns ju annars i massor av olika storlekar och färger hos Stajl på Linnégatan. Jag var där häromdagen och dregglade.

Kommentera

