Denna dag – inte ett liv

Första advent. Storm. Tvättberg. Hmm, ja, det sammanfattar väl den här dagen tror jag. Jag hade lite planer på att ta en sväng i väg för att leta efter adventsstjärnor (tack för tipsen!) men jag tror inte att det blir idag.

Det är snart dags för N´s lunchvila. M sjåpar sig och tycker synd om barnet för att jag envisas med att hon ska sova ute. Herregud, det är ju bara att ställa henne i lä, slänga på regnskyddet och binda fast vagnen om det nu behövs 😉 Om hon klarade att sova ute hela förra vintern ska hon väl klara lite vind med. Det finns ju faktiskt inga dåliga väder utan bara dåliga kläder (och vi bor ju inte i Halland som har klass 3-varning ;-)). Hahaha. (Säger hon som hatar att vara ute…)

   

 

 

 

 

 

 

 

 

9 nov (2010)                                                                      27 nov (2010)

…saknar vi det? Nej!!

4 kommentarer

Filed under Övrigt, Familj

4 responses to “Denna dag – inte ett liv

  1. J

    Fy, jag har t o m svårt att föreställa mig att snöpatrasket låg så tjockt redan i början av november förra året. Gud, vad detta bådar gott. Och jag älskar din rubrik, en favorit även hos mig, haha.

    • K

      Ja, jag fattar inte riktigt heller att det var så mycket snö förra året 😮 Men ja, det verkar som att vädergudarna, i alla fall hittills, accepterat mina offergåvor 😉

      Haha, ja, visst är den bra? 😉

  2. Men jaaa, vad skönt att slippa snön! Jag minns vilket helvete jag hade förra året när jag inte tog mig fram med vagnen utan slet den efter mig tillsammans med ett gäng (…) svordomar. Plus att vår hiss, som egentligen är gjord för inomhusbruk men ändå är byggd utomhus, lade av då och då. Snö*piiiip*!

Kommentera

