Städning

Det händer ibland att jag får ett sånt där städryck. Ytterst sällan visserligen men ändå… Och där är jag nu. På agendan idag står städning av skafferi och badrumsskåpen. Det kan ju tyckas som rätt så snabbt överstökat men då har ni inte sett vårt skafferi 😉

Idag skulle vi ha haft besök av goda vänner men det blev inställt pga av sjukor. Mycket trist, men hey, sånt är livet med barn! Vi tar igen det ordentligt nästa gång i stället 🙂 Därför har vi inget planerat för helgen och jag hopas att det avlöper i lugnets (före stormen….) tecken.

Och ja, jag vet att ni undrar hur det kommer sig att jag, trots mitt löfte om att aldrig mer sätta min fot där under julhysterin, ändå hamnade på GeKås igår 😉 Men det var ett spontaninfall som visade sig vara det rätta, haha. Att åka en vardag, utan inköpslista, tidspress och en muttrande sambo funkade mycket bra 😉 Det var inte alls trångt utan ganska lagom med folk. Inga köer någonstans och rätt så bra shoppingresultat. Verkligen lyckat alltså och det känns bra efter förra omgångens nederlag, haha.

När jag ändå är i städ/sorteringsfarten här skulle jag tänka mig att börja ordna och slå in julklappar. Men det mesta ligger i groggs Oden och idag är verkligen inte den rätta dagen att ge sig ut mer än nödvändigt. Köra det till dagens simskola och kalas har jag överlämnat till pappan i huset.

2 kommentarer

Filed under Övrigt

2 responses to “Städning

  1. Linda

    Ja den utflykten blev riktigt lyckad! 🙂 vi kör snart igen, på’t igen bara 😀

Kommentera

