Helt slut…

…och det är bara måndag! 😮

Började arbetsdagen kl.07.00. Innan dess hade jag hunnit styra upp ungarnas lussekläder samt fikat som skulle med till N. Vid 15 checkade jag ut från min egen avdelning och anlände som en god moder på N’s för att vara med på deras lussefirande. Sång och fika. Japp. Tillbaka till min avd. med N i släptåg en timme senare. M hämtade henne 16.30 för att sedan hämta A en kvart senare och vid 18 vara tillbaka hos A (med båda barnen) för att medverka vid lussefirande nr.2. Själv ägnade jag tiden fram till 19 på jobbet med planering. Kom hem lagom för att slänga ungarna i säng.

Och nu sitter jag här, helt slut. Men det är bara att ladda om. I morgon har vi vårt firande på jobbet.

Visst, det är trevligt med alla de här grejerna men fy fasen alltså vad slitsamt det är att fara omkring mellan olika förskolor samtidigt som man ska ha ordning på sin egen. Om vi bortser från simskolan, vid den vansinniga tiden 8.00 varje lördag, kan jag meddela att mina ungar inte kommer att få ägna sig åt en enda aktivitet innan de själv kan ta sig dit 😉

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Jobb

Kommentera

