I’m alive

Nej, jag har inte dött bloggdöden. Jag är bara så vansinnigt trött. Ja, lite mer än vanligt alltså. Jag har, som ni väl märkt, inte ens orkat med att fixa några tidsinställda inlägg. Jag vet, dåligt…

Nåja. Jag försöker just nu överleva sista jobbveckan innan jul. I år kommer jag att jobba alla dagar mellan jul och trettondagen. Under de senaste dagarna jag har verkligen undrat ”hur tänkte jag då”? Men det blir nog bra det med. Det är nog bara just nu det känns lite slitsamt. Jobbar sent den 23:e med så jag får väl stå till 03 på natten med allt stök.

Och så är det ju julafton på lördag. Det skulle lika gärna kunna vara den 20:e oktober idag. Julkänslan är totalt obefintlig trots ett litet julbak, luciafirande, julklappsinköp, det obligatoriska mormor-besöket och allt det där som vi brukar göra. Jag vet inte riktigt vad det är som är fel med min inbyggda tidsuppfattning. Fördelen med detta skulle väl möjligtvis vara att även julstressen är lika med noll. Och det är ju alltid något. men å andra sidan känns det inte heller så där mysigt och juligt som jag verkligen skulle vilja ha det.

Jaja. Det blir nog jul i år med,

1 kommentar

Filed under Övrigt

One response to “I’m alive

  1. Men 20 oktober kan jag gå med på, det vore kul att fylla 30 igen.

Kommentera

