Mellandagsrea

Jag är ju inget fan av att trängas med en miljard andra i svettiga butiker. Men just idag var jag ju tvungen att ta mig in till Po.p´s rea i Nordstan. Och ja, det var väl ungefär det enda jag gjorde där inne.

Och när man befinner sig på en sådan rea är det av största vikt att kunna använda sig av den där förmågan man får som förälder (och som man dessutom utvecklar som lärare…): ögon i nacken! Sedan råder också principen: roffa åt dig allt du ser och häng tillbaka senare. Det finns liksom ingen tid för funderingar när folk är som gamar.

Nåja. Jag är mycket nöjd ändå måste jag säga. Det var en bra fynddag 🙂 Och jag har sagt det förr: man måste handla på rea. Det skulle aldrig falla mig in att betala fullpris för vissa kläder (både av ekonomiska och principiella skäl) när jag vet att dessa kommer att reas på minst 50%.

Och efter detta kraftprov tog jag bara en snabb sväng genom resten av vansinnet. Köpte en jacka till mig själv och åkte sedan hem så fort det bara gick. För nej, om jag ogillar att trängas i stan i vanliga fall ska det bra mycket till (som 50% på Po.p ;-)) för att jag ska plåga mig så pass.

Och nu försöker jag hinna i kapp med tvättberget. I morgon är det jobb igen som vanligt. Dessa tre dagar har varit min längsta frånvaro på jobbet sedan jag började.

N inspekterar påsen

Till N

*

Till A (ett par strumpbyxor hade hon redan dragit på sig vid det här laget så de saknas på bilden)

*

Till mamma K

Bild från Didriksons 

Lämna en kommentar

Filed under Shopping

Kommentera

