Ny vecka

Jo, det är väl snart dax att gå och lägga sig. Ny vecka imorgon, vilken inleds med studiedag och efterföljande jobb… Helgen var ju extra lång den här gången, hela tre dagar. Det känns som tre veckor märkligt nog 😉 Och visst, jag kan erkänna att det skulle vara skönt att tex ha varje fredag ledig. Absolut. I alla fall de där gångerna jag kan muta N till sovmorgon och A med Bolibompa på rummet.

Och ja. Om jag skulle överväga att tex vara f-ledig en dag i veckan så är det ju bara för att slappa. Jag skulle ju faktiskt inte vilja ägna mig åt allt det där man borde göra, eller kanske förväntas göra, bara för att man är hemma. Alltså, att byta de rätt så trevliga fredagarna på jobbet mot disken/tvätten/städet/middagen känns ärligt talat inte så lockande. Och att vara ledig på måndagar, hur festligt känns det på en skala? Not so mutch faktiskt.

Så, jag jobbar väl på och bättrar upp min pension helt enkelt 😉

Natti natt gott folk. Hoppas veckan blir till belåtenhet!

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Familj, Jobb

Kommentera

