Duktigt

Jag är ingen utemänniska. Verkligen inte. Det är väl inte M heller egentligen (fast han kan få för sig att han ska dra i väg med barnen på något skogsäventyr, klättra iberg och ha det så där idylliskt. Sedan slås han väl av verkligheten och så blir det inte så mycket av det i alla fall.). Därför är det ju väldigt synd om våra stackars barn som får alldeles för lite utetid.

Men men. Nu har vi faktiskt överträffat oss själva ordentligt och varit ute TVÅ dagar i rad. Det ni. Ut i snön bara, tjohej!

Men men. Nu ska vi inte vara ute mer den här helgen tycker jag. Dock blir det nog ett besök på IKEA. Satt här och muttrade över att det var helt knäppt att de bara hade öppet till 16. Jag menar, ett så stort varuhus i en storstad? Men så kollade jag öppettiderna och det är ju öppet till 20! Hallå? Hur kommer det sig att vi aldrig sett detta tidigare?

Så, N får väl ta och vakna här och så åker vi en sväng. Tror jag.

2 kommentarer

Filed under Familj

2 responses to “Duktigt

  1. J

    Hahaha, till 16- är du tokig?! Jag tycker att de kunde ha öppet till 21 när de ändå är igång.

    Mycket duktigt att vara ute, det blir i alla fall fina kort :). D har för övrigt samma idéer som M varför jag finner det mycket intressant när jag står påbylsad med två lager och ordentlig jacka medan han huttrar i chinos och ullrock. Vad hände här liksom? Självinsikten är nog ganska sådär ;). Tur att han fått campa en gång nu så att han vet att vi inte gör om det, någonsin.

  2. Sara

    Älskar att vara ute men promenaden igår i galen snöyra var väl sådär;) Finns det en pulkabacke i närheten så är det barnen inte jag som tröttnar till slut.Det stora blågula varuhuset är iofs ett favoritställe för oss med. Anar att IKEA har nya trogna besökare på kvällskvisten from idag?

Kommentera

