Med hopp om vår

20120204-142245.jpg

På Blomsterlandet

20120204-145022.jpg

12 kommentarer

Filed under Piff och pynt

12 responses to “Med hopp om vår

  1. J

    Jamen ser man på! Hade de fått in något spännande? Är lite trött på att vänta på IKEA ;).

    • K

      Nja, hade inte så mycket tid att kolla runt men av set jag såg var det mest det gamla vanliga. Fröer och sånt hade dock kommit och jag ägnade två minuter på att fundera lite där. Är inne på purjo, rotselleri och palsternacka i år (förtunning persilja och sockerärtor). Hmm!

  2. J

    Sådana där pengablommor kunde du fått sticklingar på härifrån om du velat, de växer ju som ogräsets ogräs. Fast det kanske inte är sådana? Helt rätt läge att fylla på med orkidéer för övrigt, borde vi verkligen också göra.

    • K

      Åh, jo jag tror det (frågade bara efter det mest tåliga de hade ;-)), tar gärna sånna om du har vid något tillfälle 🙂

      Haha, ja, speciellt om de är i plast 😉

      • J

        Haha, de är svintåliga- jag fick en massa sticklingar av min mamma i samma syfte när jag flyttade hemifrån och jag har verkligenmförsökt att döda dem. Det är bra, det kan ordnas whenever, vi har äntligen lyckats ha ihjäl en såg jag, den har stått på balkongen hela hösten ink nu ;). Annars får man slänga dem om man ska bli av med dem. T o m när de skrumpnat ihop kommer de igem bara man vattnar dem. När atombomben kommer är det de och mjölbaggarna som står kvar.

        Hahaha.

      • K

        Det låter underbart! Får nog byta ut alls växter (förutom plastorkideerna då, haha) mot dessa underverk 😀

        Du tror inte att man kan försöka utrota mjölbaggarna i den här rysskylan nu då? 😉

  3. J

    Du behöver knappt ens tänka den tanken innan de tagit över hus och hem :D.

    Mycket möjligt men hittills verkar de överleva allt baskemig. Fattar inte hur. I och för sig har jag inte sett några på flera månader nu men det betyder ju inte att de inte finns någonstans och håller vakt. Vi köpte mjöl på Netto någon gång när vi bodde i stan och det var vår närmsta affär (och jag var höggravid och vi var utan bil) och sedan dess har liksom alltid klamrat sig fast i någon liten partikal trots att vi slängt allt nästan, stoppat resten i frysen, kört med klor och t o m flyttat! Till andra sidan stan!

    • K

      Åh hjälp, jag blir kräkfärdig bara jag tänker på det. Men det kommer säkert att ordna sig när ni flyttar till de finare delarna av stan 😉

Kommentera

