Uppåt

Japp, så var simskolan avklarad för denna vecka. Jag funderar lite på detta… A tycker inte att det är så där jätteroligt just nu. Handboll, hockey, dans eller whatever else så hade vi lagt ner det men jag tycker att det är lika viktigt att lära sig simma som att läsa, typ. Därför får vi nog peppa henne bättre, vilket jag tycker att vi verkligen gör, men ja… Jag vill ju helst att hon tar ordentliga arm- och bentag och fixar det. Sen kan vi lägga ner det i så fall. Och det är ju inte det att hon inte kan utan problemet är väl snarare det motsatta: att hon tror att hon inte kan. Och så är det ofta med saker, men när hon väl vågar försöka och inser att hon ju visst kan så blir hon ju jättestolt över sig själv. Därför vill jag inte heller bara låta henne ge upp. Men ja, det är svårt. Vart går gränsen liksom? Eftersom jag själv är en typisk geupp-människa (fast jag jobbar mkt på det!) vet jag ju hur begränsande det är…

Nåja. Nu är vi på väg till mormor. Vi har mkt tajt med tid så därför var det snabba puckar med dusch och påklädning efter simmet. Och tack vare min snabbhet hann vi åka hem igen och hämta mormors mat som vi hade glömt (för det är ju liksom inte det som är syftet med hela resan..!). Så, nu är vi på väg!

20120211-114729.jpg

20120211-115049.jpg

Roliga E6:an…

Lämna en kommentar

Filed under Familj

Kommentera

