Hello VAB!

Ja, alltså. Idag fick jag gå hem från jobbet för att vabba! Fattar ni, vilken grej detta är för mig? 😉 Jag har nämligen, under mina snart sex år som förälder, aldrig vabbat. Det har liksom inte blivit så och i ärlighetens nämn är också våra barn *peppar peppar* väldigt sällan sjuka. Men idag var det alltså A som var krasslig, så jag fick lämna mina kollegor (hur ska de klara sig?! ;-)) för att åka hem med henne. Och med tanke på att N faktiskt befinner sig på samma förskola som jag på dagarna var det ju inget svårt val att ta med henne hem också.

Så, medan N sover (ute i snöstormen, hallå våren?!) om en liten stund och A kollar på Barnkanalen (inga större bekymmer med henne, men hängig? Ja.) ska jag ägna en stund åt att försöka förstå hur man fyller i sånna här smaskiga vab-detaljer på Försäkringskassan. Det ni! 😉

2 kommentarer

Filed under Familj

2 responses to “Hello VAB!

  1. Linda

    Haha jadu Karin, det där med försäkringskassan har jag aldrig förstått mig på.. Varför krångla till allt så förbaskat hela tiden..

    Och på tal om att du aldrig vabbat, vilken lyx! Min mardröm är att behöva vabba flera gånger i månaden och sätta kollegorna i skiten 😛

    • K

      Nä, jag fattar aldrig heller. Och när jag väl börjat förstå är det nåt de ändrar 😉 (Och jag vet fortfarande inte hur man gör när man sjukanmäler sig själv, haha)

      Jo, det är lyx. Men det har ju mest berott på att de sällan varit sjuka och att jag under nästan hela deras förskoletid kunnat vara en smula mer flexibel än nu (plus att de har en pappa, samt farmor och farfar). Men ja, ångesten hade varit stor alla dagar utom just idag tror jag. Ibland prickar de in rätt dagar att vara dåliga på 🙂

Kommentera

