Kalas

Ni tror att jag glömt er va? Men nej. Jag har heller inte dött bloggdöden (tror jag) även om det verkar så… Just nu är det dessvärre fullt upp med jobb och allt annat. Men men, nu försöker jag rycka upp mig, deal? Det är ju vår!

Igår hade vi kalas här hemma. A fyller sex år på onsdag så… Och det här med barnkalas alltså. Det är inte min grej. Det är ett nödvändigt ont. Men jag tycker ändå att det håller sig på rätt så rimliga nivåer bland hennes vänner också, skönt!

Hu som helst. Discokalas blev det. Och för första gången kände jag ”gud vilken tur att vi har tvåplanshus”. För så var det. Discot var uppe och jag nere. Typ 😉 Och efter 2 timmars galet dansande och ätande (korv, popcorn och marängswiss. Tårtan rök i år alltså som ni ser och det var bästa beslutet ever) var det över och de hade skött sig själva i princip. Inte en enda konflikt behövde jag reda ut. Nästan som semester alltså. Och födelsedagsbarnet var nöjt medan N sov sig genom hela spektaklet.

Kalasbarnet och jag!

Förra årets slit var i år utbytt…

…till marängswiss. Halleluja! (Baka kan man göra på semestern!)

N på efterfest!

Lämna en kommentar

Filed under Familj

Kommentera

