Dagens dag

Första dagen då man är hemma bryr man sig inte så mycket. Eller ja, man orkar inte bry sig om annat än hur synd det är om en själv där man hänger över toaletten. Men andra dagen däremot, då det värsta har lagt sig, då blir det värre. Av förståeliga skäl bör man hålla sig undan civilisationen i alla fall 48 timmar och aldrig förr har väl Mitt hem är min borg känns mer passande…

Så. Vad gör jag nu då denna dag? Jo, jag ägnar mig (i den mån jag orkar för hey, man blir sliten alltså av att vara sjuk så här!) åt sånt man aldrig hinner annars:

20120315-095706.jpg

Sortera tvätt ja! Vanligtvis får familjen på morgonkvisten försöka lokalisera två (i bästa fall likadana) strumpor direkt ur påsen, men jag tänkte att vi skulle slippa detta under den kommande veckan. Trevligt va? Jag ska faktiskt också ta och jobba lite. Göra det där som hänger över mig och som jag aldrig hinner känns det som. Nån måtta på sjukledigheten får det ju vara (och ja, jag grämer mig oerhört över att jag inte lyckades hålla nollan hela läsåret ut, det som såg så lovande ut!)!

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt

Kommentera

