Very big säng, häpp!

Så ja. Då har jag ”byggt ut” vår säng. Den vi har nu kommer inom kort att flytta och därför behöver vi ju en ny. Jag föreslog för M att vi helt enkelt skulle köpa två 120cm-madrasser och bygga ihop. Då finns ju en rimlig chans att vi skulle få plats allihop. För märkligt nog så har ju båda barnen fått för sig att de nu ska sova där. Hur nu det gick till? De som alltid valt sina egna sängar. (Sen att det bara är 50% barn som sover medan 50% har disco där är en annan sak. Det här discodansandet stör definitivt övriga så att den totala sömnen blir ungefär 0 %…) M tyckte inte att det lät som en vidare bra idé dock (Nähä, då kan ju han ligga där och trängas kan man ju tänka då). Så, nu har jag släpat in en madrass och lagt på golvet. Där ligger A just nu.

Hade det här varit med först barnet skulle jag aldrig ha hållit på så här. Då hade jag ork att sitta vid deras säng och klappa barnet på huvudet hela nätterna. Men nu? Nä. Sorry kids (och sambo…). In med er allihop bara och knö er ner vet jag! Sedan tar den lilla trötta mamman ett par öronproppar och sover nästan helt okej ändå. Pappan? Nej, det vet jag inget om. Han kan få ett par proppar han med.

Ja. Så gick det till när vi anammade detta med samsovning. In med ungarna bara. När de själva ber om det dvs. Och jag ber om att detta bara är en fas. Annars är den där 240-sängen inte långt borta…

20120409-214404.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Familj

Kommentera

