Hur är det nu tro?

Jaja. Så har hon somnat. Ungefär samtidigt som jag tänkte ”nä, jag skiter i detta och lägger henne i soffan i stället”. Så imorgon är det jag som blir hemma med henne. M får ta henne på torsdag. Snyggd delat va? 50/50. Men, hur man än gör det så blir det ju knas i någon ända. Ingen av oss har ju (tyvärr?) ett yrke där det är skitsamma om man är där eller inte. Jag menar ju liksom inte att jag som person är helt oumbärlig där, utan att jag som en av tre gör viss skillnad för om dagen ska gå ihop. Alls. Och M. Ja, det är ju bara han på sitt jobb och ja… Men samtidigt tänker jag så här: Om det är någon som har en arbetsplats som borde ta hänsyn till VAB så är det ju min. För ingen vet väl lika väl som vi att barn som är sjuka inte funkar på förskolan? Och därmed borde väl ett önskvärt agerande i den frågan, även från pedagogerna, ses som positivt. Eller? Om nu N  har feber som borde jag ju ses på som en exemplarisk förälder som har vett att låta ungen vara hemma. Kan man ju tycka.

5 kommentarer

Filed under Familj, Jobb, K funderar

5 responses to “Hur är det nu tro?

  1. J

    Ja. Det borde alla arbetsplatser tycka. Hon har ju knappt varit sjuk alls- rent exemplariskt att bli sjuk nu när de andra pedagogernas barn troligtvis är friska. Mönsterbarn, K, mönsterbarn. Och du är en mönsteranställd!

  2. K

    Haha! Men ja. Vi har ju haft en vansinnig tur hittills så man får väl vara glad för det. Detta blir ju dag 3. Sedan augusti… Och ändå känner man siglite som en bov. Är det inte konstigt?

  3. J

    JO, det är konstigt, skärp dig nu K!😀

  4. kollega 1/3

    Äsch, lägg av! Vi sa ju att det där med dåligt samvete var ett alldeles vansinnigt onödigt påhitt! Nu tycker jag vi slutar upp med det en gång för alla. Det är naturligtvis lättare, roligare och mer praktiskt när du är där (vilket är en positiv sak ;)) men det ordnar sig alltid ändå. Du behöver absolut inte känna dig dålig för att du är hemma med dina barn! =)

    • K

      Nej jag vet ju det, ni är ju toppen😀 Men det är ju det som är så konstigt, att man på något vill vill göra sitt bästa överallt liksom. Nåja. Jag skärper mig from nu😉

Kommentera

