Utmaning nr.2

Ok, C, då kör vi 😉

1. Vad var din absoluta favorit dröm som liten?
Oj, jag var en sån där tråkig typ som liksom inte hade några drömmar. Det låter ju hemskt inser jag men jag var nöjd med det, haha. Men om jag funderar lite så vet jag ju att jag så himla gärna ville ha en egen häst och inte bara lägga ner mitt liv på andras. Så okej – en egen häst får jag nog svara.

2. Bästa vardagsmaten?
Tre bananer på stående fot? Höhö. Ungarna gillar ju havregrynsgröt. Det är praktiskt. Det får de ganska ofta 😉 Men om jag nu måste laga riktig och seriös mat så ja… Nåt enkelt. Typ köttfärssås och spagetti. Mördande tråkigt egentligen men majoriteten i huset älskar det.

3. Kaviar eller salt på ägget?
Kaviar. Eller salt. Eller… Salt!

4. Om du var lärare, i vilket ämne skulle du undervisa?
Ja, nu råkar jag ju vara lärare dårå men om vi ska vara petiga och anta att det är ämneslärare som det syftas på skulle jag välja musik. Eller hemkunskap kanske. Det känns som att det är på min nivå. Botten- och toppredning. Vem minns inte det? Och fördisken, glöm inte den!

5. Funkis eller Shabby chick?
Funkis. Shabby chick ger mig eksem. Fast om jag måste befatta mig med det skulle jag köpa en sån här 😉

6. Tre favoritserier all time?
Utan inbördes ordning då: True Blood, Twin Peaks och Mordkommissionen.

7. Du måste välja Boyzone eller Take That?
Boyzone. Take that var lite före min tid.

8. Levande ljus med eller utan doft?
Hmm. Med, om det är något snällt. Och absolut inte vanilj.

9. För eller mot IKEA
För! Nu för tiden bör tilläggas. Där jag kommer i från existerar inte IKEA skulle man kunna säga. Eller gjorde i alla fall inte då. Nu tror jag inte att jag skulle överleva utan.

10. Hur många dagar skulle det ta för dig att detoxa från din iPhone? (och har du ingen iPhone så gäller frågan din datta)?
Oj. Dagar? Vi snackar livstid här.

11. Hur ofta byter du tandborste?
När den ser trött ut? (Låter ju förskräckligt det men men jag har verkligen ingen koll på detta, haha. Det är inte jag som sköter den biten i hushållet. Har f.ö. gått över till eltandborste på senare år. Vilken grej!).

7 kommentarer

Filed under Övrigt

7 responses to “Utmaning nr.2

  1. J

    Roligt, måste också svara! Viktigt med shabby chic lekstuga :D.

  2. IKEA är typ det bästa vi vet i den här familjen. När det är dags att köpa hus kommer vi att välja en plats som har IKEA i närheten. 🙂

  3. Linda

    Åh, chabby chick i mitt hjärta! Älskar det 😀

Kommentera

