Dagens tips – snyggaste arbetsbyxorna ever!

Med en snickare i huset är det ju inte direkt så att det saknas arbetskläder här. När man nu känner sig manad att ikläda sig sådana d.v.s. Men. Hur roliga är de är de där traditionella blå (eller på sin höjd – svarta) på en skala egentligen? Och kanske kan man tycka att meningen med arbetsbyxor inte är att vara snygg, utan att det ska vara praktiskt och underlätta arbetet. Jag säger: Varför välja om man kan få båda?

Och när jag nu gett mig in på galenskapen att skaffa ett andra hus (varför gör vi detta egentligen, vi är ju liksom inte klara med det första..!) har jag hittat det ultimata lockbetet till mig själv. Det här är vad jag kallar arbetskläder som heter duga:

Bild från www.billigaarbetsklader.se

Det är Fristad som kommit på denna geniala idé. Hela mitt inre jag skriker: Måste ha! För det är ju trots allt så att hur länge jag än maskar mig så jagar M ut mig för att t.ex. rensa ogräs till slut. Jag dör av tristess av bara tanken. Det händer också att jag i en svag stund går med på att t.ex.  måla staketet. Hittills har jag stått i adidasbyxor (ni vet de där man köpte på 90-talet och som skulle matchas med en Aqua Limonetröja om man skulle vara rätt?). Det är ju bara det att de där jäkla byxorna har varit med så länge att all form av resår släppt. Så med jämna mellan rum (typ varannan minut) måste jag dra upp dem. Och vad händer då? Jo, efter en halv dags målning har jag två stora målarfläckar på tröjan. En på varje höft. Not så käckt.

Så. Därför behöver jag sånna här. Ni kan riktigt se framför er hur jag både rensar ogräs, målar om huset och lägger marksten med leende på läpparna. Bara jag får ett par av dessa😉

4 kommentarer

Filed under Dagens tips, Shopping

4 responses to “Dagens tips – snyggaste arbetsbyxorna ever!

  1. Linda

    Haha vilket nostalgi! Hade nästan glömt mina svarta adidasbyxor som man snyggt matchade med min ljusgröna aqua limone😉

  2. Det där är ju gamla nyheter.😉 Karl har haft snickarbyxor sen ett års ålder. Blåa, svarta, gula och nu senast rosa. Nu har de slut på färger hos marknadsgubben vi köper dem av så jag bävar inför den dagen han växer ur dem.

    • K

      Ja men hur många i vuxenstorlek har du sprungit på hos de stora tillverkarna? Jag har då aldrig sett en hantverkare (bortsett från tv…) i sånna😉

Kommentera

