Aktivitetsdag

Ja, ni tänker säkert ja men vad gör de egentligen hela dagarna? Inte mycket ska jag säga er. Det är liksom det som är poängen med hela resan😉 Men visst. Idag bestämde vi oss för ta till oss lite kultur. Nåja. Ur ett turistiskt perspektiv i alla fall. Vi jobbade oss ner till den gamla delen och hamnen i Side.

Jag hade inga som helst förhoppningar på detta eftersom A (av förklarliga skäl) inte är promenadtypen. Men! I nästan fem timmar knatade hon på. Jag blev sjukt imponerad av hennes goda vilja denna dag. Givetvis belönades hon både under vägen och efteråt med rejäla mängder glass (klart att man får muta sina barn ;-)). Och N är ju pepp på allt här så där var det inga problem heller. Och hon satt ju dessutom i vagn, gottegrisen…

Men. Även om alla käcka butiksanställda var något mindre galna än i Alanya sist (2003) orkar jag bara inte med det alltså. Jag tycker inte att prutning är en rolig sport och jag blir inte mer köpsugen av rop och tjat. Tvärt om. Jag blir bara trött och irriterad. Därför gjorde vi plågan rätt kort. En grej till min pappa och en till våra snälla fiskfodervärdar😉 Det lockar mig faktiskt inte heller att köpa dåliga kopiekläder till överpris.

Och det blir nog summan av resans shopping. För alla vilda hästar i världen får mig inte ner dit igen.

Men. Lite trevliga gamla teatrar och annat spännande var ju kul att se. Mer bilder på detta kommer när jag orkar ladda över bilder från kameran.

20120509-213720.jpg
Vi gick och vi gick och vi gick…

20120509-213801.jpg
Vätskekontroll

20120509-213851.jpg
N och bihanget softar

20120509-213932.jpg
En liten del av alla de gamla ruinerna

20120509-214025.jpg
Lycklig N är äntligen hemma hos sina älskade bananer!

20120509-214108.jpg
…och mamman är tillbaka där hon hör hemma – i solstolen.

3 kommentarer

Filed under Resor

3 responses to “Aktivitetsdag

  1. Linda

    Åh! Brunis! Fusk!🙂

Kommentera

