Semester

Ja, jag har ju semester dårå. Eller rättare sagt – jag är föräldraledig i tre veckor först… Och det känns som ett bra val. Det finns liksom inte så mycket annat att göra här än att umgås med sina barn och det är ju inte dåligt att man kan få betalt för det! 😉

Men det är faktiskt lite konstigt också. Jobbet är ju mitt andra hem liksom. Nu har det här året gått och det har gått i ett rasande tempo. Det känns som att det är hundra år sedan jag började där. Fast på ett bra sätt alltså, haha. Till min stora sorg kommer en av mina fina kollegor inte att komma tillbax i höst. L, jag saknar dig redan. Du har varit en pärla från start (som första dagen när jag kände mig mer förvirrad än nånsin satt du där, lugn och positiv, i soffan och väntade på att veliga jag skulle bli klar med stängningen ;-)). Nåja. Vi ska väl överleva detta också.

Och nu är det som sagt semester. Jag och barnen är kvar i stugan medan M jobbar i veckan. Det är ju vansinnigt långsamt dagar som denna när det regnar, men annars är det najs!

Så här fint har vi det när det inte regnar 😉

4 kommentarer

Filed under Drömkåken, Familj, Jobb

4 responses to “Semester

  1. Linda

    Kommer sakna dig med! Sitter här med en tår i ögat, bring back memories to my mind<3 värmer i hjärtat att läsa detta!

  2. Sofie

    Jaaa, bild! 😉 Ser väldigt mysigt ut det där. Njuuuut nu! =)

  3. K

    Haha! Tänkte att vi skulle gå husesyn i veckan, blir det bra? 😉 Jadå! Fast jag saknar er allt med, haha.

Kommentera

