Shopping, fågelbajs och behov av ny hårfärg?

Barnen har varit en sväng hos farmor och farfar idag och därför har jag ägnat mig åt något jag inte gjort på länge – besökt den stora staden. Nu orkade jag ju visserligen inte jobba mig utanför Nordstan men ändå. Jag kände att jag behövde ta tillfället i akt och studera reautbudet.

Och hur var det då? Nja. Ganska skralt. Polarns var ju rena skämtet (men det kanske det alltid är om man inte hänger på låset) och resten hade inte heller mycket att erbjuda. H&M lyckades dock fånga mig en stund. Lika så Vero Moda och Ur &Penn.

På väg hem mellanlandade jag för att hämta ut ett paket (Me&i, trevligt). Och där satt jag på en bänk med min bok och hade det rätt najs. Men säg den lycka som varar för strax därpå landar en rejäl fågelbajs på mitt huvud. Tack hörru! Letar våtservetter i väskan, minns att jag inte har några barn med mig och därför inte heller sånna där livräddningsprylar. Har köpt strumpor på H&M, får duga.

Så får jag åka hem på bussen med intorkat bajs i håret. Men vad gör det, för när jag kommer hem ser jag att det inte syns alls! Jag har nämligen fågelbajsfärghårfärg. Jag vet inte om jag ska tycka att det är praktiskt eller förjävligt.

20120703-174933.jpg
Bajshår?

Lämna en kommentar

Filed under Humor, Shopping

Kommentera

