Klart du får låna min domkraft!

Ung (20-25) käck, även om han ser rätt matt ut vid tillfälket,pöjk ringer på dörren:
Han: ”Du, jag har fått punka på bilen. Kan jag låna din domkraft?
Jag: Häum, ja visst. Ska bara ringa och kolla vart den finns…
(Garagebossen svarar inte i telefon) : ”Nähä, men då går vi väl och letar då” … ”Jadu, vart brukar man lägga en sån grej då?”
Han: ”I bilen… Men se här, här ligger den ju! Schysst, då ska jag bara fixa det där (muttrar)…

Så knallar han i väg och jag tänker: borde jag ha hjälpt honom på nåt vis? Fast ärligt talat, när man knappt vet vad en domkraft är vete 17 om man hade varit till så mycket hjälp…

Efter en stund kom han dock tillbaka, något muntrare, lämnade tillbaka mackapären och önskade mig en trevlig dag. Slutet gott, allting gott alltså.

20120705-165824.jpg
Allmänbildning är inte att veta vad en domkraft är utan var den är!

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Humor

Kommentera

