Om korv…

Jag må ha semester från jobbet men icke från livet! Och ja, ni som vet, ni vet, att när man väl fått korn på galenskaperna, ja, då äter de på en hela jäkla tiden. Så givetvis här jag följt den här korvhistorien. Men så var det ju det här att jag just nu känner att jag bara inte orkar. Mest för att jag blir så jäkla trött på alltihop (ja, inte på själva jämställdhetsdiskussionen då så klart utan på den ständiga bristen på kunskap och förmåga att se lite längre än till sig själv). Glädjande nog så är det någon annan smart människa som ägnat detta lite tid. Ketchupmamman skriver precis det jag tänker. Tack hörru!

Och idag när jag stod och målade lister funderade jag lite. Jag kan tycka att en del som brinner för sitt budskap ibland har en förmåga att idiotförklarara andra, ovetande, människor i något sorts hopp om att de genom sin egen dumhet ska fatta just hur dumma de är. Jag undrade för mig själv om det verkligen är rätt väg att gå. Jag tänker mig att motståndet blir ännu större då? Men ärligt talat. Genom att läsa kommentarerna till ovan länkade tidningsartikel kan jag konstatera att folk är tillräckligt bra på att dumförklara sig själva.

Och, en genuspedagog tjänar tydligen en miljon om året i den berörda kommunen. Nu när jag fått det ärofyllda uppdraget på mitt eget jobb vet jag ju vad jag borde ge för löneanspråk vid nästa förhandling. En ökning med en så där 75% vore ju kanon alltså!😉

Lämna en kommentar

Filed under K funderar

Kommentera

