Pausfågel

Hallå där. Nejdå, jag har inte glömt bort er. Det är bara det att jag har ”semester”. Det här är en del av ”semestern”:

Kul va? Nä, inte ett dugg. Jag är inte någon renoveringsmänniska. Jag kan verkligen inte se det underhållande och charmiga som andra tydligen gör. Ok. Det är kul att måla en vägg eller två. Men när man måste riva allt, bygga nya väggar först, sedan gipsa, spackla och hela fadderullan innan man kan måla? Och det i ett rum – nä.

Så vart står vi nu då? Jo, med hål i taket. Sju miljoner liter färg har gått åt och minst det samma återstår. Och det går banne mig inte att göra det på ett effektivt och smidigt vis när man bara är två, varav den ena måste se till att ungarna inte tar kål på varandra, och man har sjukt kort om tid på sig.

Semester från semestern? Ja tack!

Lämna en kommentar

Filed under Drömkåken

Kommentera

