Tillbax i rutan

Hej på er🙂 Det var ett tag sedan sist. Inspirationen tog semester tror jag bestämt. Och inte bara från att knåpa ihop snitisga blogginlägg utan från det mesta. Egentligen gillar jag hösten. Det har alltid inneburit någon sorts nystart. Att gå och köpa en nya kalender (för ja, skolmänniska som jag är köper jag dem i läsårsvariant ;-)), gå i skobutiker och titta på stövlar, kanske liva upp rusket med en ny jacka eller helt enkelt bara tända lite ljus och ha det trevligt. Att se den nya terminen som en chans att förverkliga kul idéer och planera framåt. Men i år har inte den där känslan infunnit sig riktigt. Jag vet inte vad det beror på. Kanske är det känslan av att vi lämnat lugnet (eller ja, ”lugnet” var väl det här årets största ljug, för egentligen gjorde vi ju inte annat än slet vårt hår dygnet runt i ett par veckor) bakom oss och att det kommer att dröja mycket länga innan det kan infinna sig igen.

A har börjat skolan och brottas med problem som nya skolbarn kanske alltid måste deala med. Ny grupp, nya lärare, nya kompisar, ny miljö och allt det där andra. Det är inte så lätt att försöka stå där som vuxen i det hela när man vet precis hur det känns att vara liten i stora världen. Men det ska nog blir bra det med.

Ett mindre trauma har också drabbat oss. Nasse och Nin är borta. M tror helt kallt att han har slängt dem😮 Nin är inga problem att ersätta, bara att gå in på närmsta Po.p och köpa en ny. Nasse är det värre med. Honom köpte vi på Biltema när A var runt ett år. Och Nasse ÄR ju A på något vis, han har ju varit med på allt. Det är sorgligt alltså. A tar det med ro, det är snarare jag som saknar honom (ja, detta låter ju helt rubbat men jag minns fortfarande hur ledsen jag blev när jag tappade bort min älskade Paddan på Mallis när jag var sex år. Obeskrivlig sorg.).

Annars då? Jo, jag är sjuk. Det här året börjar alltså inget vidare. Jag som var så nöjd med mina tre sjukdagar på hela förra året. Men lägligt nog fick N feber i går kväll (borta idag…) så nån av oss hade ju ändå fått sitta här med henne.

Vi har diverse planer för det kommande året (ja, ni ser, jag tänker hela livet i läsår). Stora som små och vi återkommer till dem allt eftersom tror jag.

Jag ska hur som helst försöka rycka upp mig och återkomma hit. Att vara så lam att man inte ens orkar lägga ut ”fredagsleggings” är inte ok.

Så, kära vänner, hur träligt allt känns så ska vi nog ro i land det den här gången med!

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Familj

Kommentera

