Hej demens

Jag har blivit dement. Det är sjukt irriterade. Jag glömmer saker, vet inte vart jag lägger grejer och är allmänt förvirrad. Jag behöver koncentrera mig på två saker just nu känns det som: fokusera och stänga av. Helst en sak i taget. Men det är så himla mycket som jag försöker hålla ordning på: jobbet, stugan, A´s skola (och där är det banne mig nåt hela tiden. Herregud, de är sex år!), N´s förskola, allt här hemma och alla andra grejer. Jag måste upprepa saker högt för att öht taget minnas. Om ens det funkar.

Nåja. Livet stannar ju liksom inte. Igår var vi hos tandläkaren med A. Den sneda tanden fick tillsvidare godkänt. Skönt! Sedan fick jag skickat iväg min finfina UJ. Det var faktiskt med lite sorg i hjärtat jag sålde den. Nog för att jag är vagnmanisk generellt, men det var något speciellt med denna. N´s bebisvagn liksom… Jaja. Jag fick i alla fall mkt bra betalt för den tycker jag.  Välkommet tillskott till framtiden.

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Familj

Kommentera

