Jakten på tårtan

Fördelen med att mars månad är ett enda långt kalas är att jag får gott om chanser att prova fram den perfekta tårtan. För även om jag bakat en hel del tårtor är jag precis lika mycket nybörjare på riktig tårtbakning som jag är på scrapbooking. Gör om, gör rätt gäller även här.

Och vad har jag lärt mig hittills? Jo, att jag aldrig någonsin ska använda marsipan igen. Jag brukar köpa färdiga lock men den senaste tiden har det varit så sjukt dålig kvalité på dem att det inte är värt det. Och kavla ut eländet vägrar jag! Så, sugarpaste it is!

20130310-124017.jpg
Sugarpaste, me like!

20130310-124302.jpg
Hur man torkar blommor i rätt form😉

20130310-124409.jpg
Fyllningen. Ännu hemlig, hehe.

20130310-124457.jpg
Så här blev det då. De tänkta färgerna var slut så det blev lite bananas alltså.

2 kommentarer

Filed under Bröllop

2 responses to “Jakten på tårtan

  1. Linda

    Duktig du är!🙂 sockerpasta är ju endå tusen gånger godare än marsipan🙂

Kommentera

