Tillbax

Klarade jag av att lugna ner mig? Ja, faktiskt. Jag gick tom till vårdcentralen. Där är jag inte ofta. Sist var 2002. Då var det nåt virus som spökade och ingen bot fanns. Sen försökte jag visserligen komma dit 2007 när jag hade halsfluss men då fanns inga tider…

Nåväl. Jag fick ett recept och tog långhelg i Drömkåken. T.o.m. M var lugn. På tredje dagen (påskdagen så klart, OMG så passande) återuppstod jag. Underbart! Och vips var galenskaperna igång igen. Byta ytterdörr, riva lite vägg och göra klart sovrummet var vad som erbjöds.

Nu är vi hemma igen. Alldeles för sent. A ska på utflykt imorgon (igen, två förra veckan) och vi fick veva ihop en lunchmatsäck av absolut ingenting. Imorgon är det jobb och det ska bli skönt att komma dit och inte känna sig som en belastning snarare än en tillgång. Det är skönt att vara sig själv igen helt enkelt🙂

(Men ja, jag ska försöka ta det lite lugnt mellan varven ändå…)

20130402-220615.jpg
En del av sovrummet. Som ljusterapi.

20130402-220736.jpg
”Om jag tar på mig shorts kanske våren kommer?”

20130402-220842.jpg
Ny dörr. Och ingen vägg…

20130402-220948.jpg
Snön hade inte bråttom iväg inte

20130402-221041.jpg
Purfärskt hus vi har!

20130402-221126.jpg
Våffelkalas!

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Drömkåken

Kommentera

