Tempo

Tjohej! Nu går det undan. En massa punkter på listan har blivit avbockade och det är ljuvligt. Hållarna till placeringskorten är ju klara och en massa småplock (som t.ex. organzapåsar, floristnålar, sidenband och såpbubblor) är på väg.

Idag var vi iväg och beställde ringarna. I tidigaste laget men vad 17. Jag vet ju hur många moment som kan gå fel ju närmre vi kommer så det var lika bra att få det överstökat. Och visst. Vi hade ju sett på dem innan och de kändes bra. Men så står man ju där och velar mellan modeller och antal diamanter (herregud vilket lyxproblem) i alla fall. Försöker vara realistisk och allt det där. Men men, nu är de och graveringen (vilken blev något speciellt och som vi håller på ett tag) beställda. Känns bra!

Jag slog också på stort och köpte en ny plattång. Min kära tång har hängt med i mååååånga år. Och visst, den funkade väl. Men det var nog först när jag provade den nya som jag insåg vilken lång tid den gamla tog på sig (det är nästan så att jag skulle hinna platta håret på morgonen innan jag gick till jobbet. Ni fattar ju att det bara handlar om sekunder då va?). Och modernt har det blivit med! Den kan både platta och locka. Testade på A och det blev ju kanon. Testade på mig själv – förfärligt resultat. Kommer att överlåta (det också) på någon närmast sörjande den dagen tror jag…

Ikväll äter jag sallad till förrätt och biskvier till huvudrätt. M är på öl- och whiskymässan.

20130413-213645.jpg

Det tog inte många minuter att fixa hennes tjocka hår. Tio minuter max. Lovande…

Lämna en kommentar

Filed under Bröllop, Shopping

Kommentera

