Full rulle

Herregud, detta med semester alltså. Jag hinner inte med!

Igår var jag på min kusins student (tjoho, grattis!). Även om lokalen inte var den samma som för 12 år sedan var det ändå lite nostalgiskt. I alla de där talen pratas det ju om att man ska minnas den där dagen som något speciellt. Och det var verkligen en speciell dag. Fantastiskt rolig och vemodig på samma gång. Det var också roligt att se hur några av de lärare jag då hade såg precis likadan ut och gjorde showen med samma glädje och energi som då. Det fick mig faktiskt att sakna de där estetåren en smula…

Idag har jag haft en hemmadag och försökt underhålla ungarna en smula medan M var (är…) i väg. Snart är det dags för nästa stopp på denna veckas projekt – Oslo. Har nu i alla fall letat fram alla biljetter, pass och annat, samt nästan packat väskan . Ja, väskAN. Jag ska bara ha en väska med mig, handbagaget. Förmodligen är det klokt. Jag kan inte göra av med en massa onödiga pengar eftersom jag inte har nånstans att göra av mina shoppingfynd. Stör mig lite på att kameran tar upp halva väskan, men vad gör man inte när man ska besöka en stad full av sevärdheter?

Har också hunnit att (nästan) färdigställa festprogrammet. OMG vilket pill alltså… OCH ansökt om föräldrapennning för de kommande veckorna. Heja mig. Nu återstår nog bara att sova snart. A ligger på mitten av sängen…

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Resor

Kommentera

