Där finns inga ord

Jag har funderat ett tag på om jag kanske skulle skriva något. Det brukar fungera rätt bra att sätta ord på känslorna. Det blir ordning och reda då. Jag gillar ordning och reda. Jag gillar att kunna sortera och därefter agera. Men jag har plötsligt inga ord. Trots att hjärnan känns större än vanligt. Den får inte plats i huvudet längre. För jag tänker hela tiden. På er. Hur ni har det. Har ni det alls idag?

Jag är så långt borta . Jag kan inte göra någonting. Jag önskar att jag för en stund kunde lyfta det från era axlar och bära det åt er. Bara för att ge er en liten stund av lugn.

Men trots att tänkandet gör mig trög och ger mig extremt dåligt minne just nu är jag arg. För nu får det f-n vara nog! Vem eller vad det nu är som delar ut sorger och bedrövelser i livet, sluta nu! Jag har aldrig trott på något mer än människans egen förmåga, men ärligt talat alltså. Det är skönt att kunna skylla på något. Att kunna personifiera eländet. För hur skulle det annars kunna bli så här?

Nej. Jag vet inte. Det blev ingen ordning och reda trots försöket. Jag har fortfarande inga ord. Men trots att jag är alldeles förbannat långt borta är jag här. Jag sitter på era axlar med choklad och snorpapper i den ena handen och ögonkräm, skratt och minnen i den andra.

 

1620492_10152006258653580_1921371278_n

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt

Kommentera

