Första, andra, tredje… Sålt!

Äntligen, ÄNTLIGEN!

Spektaklet är över. Huset är sålt. Mina stackars nära och kära (och ni andra med för den delen) har fått höra mig mala om detta allt för länge. Först över hur sinnessjukt mycket jag har städat, sedan den nagelbitande budgivningen och därefter den lätta ångest som infann sig innan köparnas besiktning var klar (vad som nu skulle kunna framkomma där med tanke på vår nyligen gjorda och godkända granskning, men ändå!). Men nu sätter vi punkt för detta kapitel. (Jag är ändå övertygad om att den maniska städningen gjorde sitt! ;-)) Nu bär vi in tvättkorgarna som legat i släpkärran sedan visningarna och börjar leva ett normalt liv. Helt jäkla hopplöst att försöka få en familj att leva i ett visningshus kan jag meddela. Men visst, det är ju trevlig när golven är skurade och kranarna blänker😉

För ett litet tag låter jag bli att tänka på att det fortfarande återstår miljoner saker i vårt hus. Saker som ska rymmas nån annanstans än i det nya, eftersom det inte kommer att vara klart när vi överlämnar huset.

Det är skönt att det är över. Sålt och klart. Fast ändå en smula märkligt. Det har hunnit hända en hel del på nio år. Bra och dåliga saker. Men trots allt var det de dåliga som till slut fick mig att känna att jag fått nog, att det var dags för något annat, och det är det som får fortsätta att putta mig framåt.

  Den glassiga katalogen är onekligen ett roligt minne att ha! 😂  

Lämna en kommentar

Filed under Piff och pynt, Vi bygger nytt

Kommentera

