Tänk om…

Igår satt jag och bläddrade igenom den gamla bloggen. Den jag hade när jag var föräldraledig med N. Det var roligt! Både att se alla bilder och att läsa hur jag tänkte då. För tänkte gjorde jag. Jag hade alldeles för mycket tid över för att tänka. Bra och dåliga saker. Men tänkte gjorde jag! Så här fyra år senare inser jag att jag inte alls tänker lika mycket. Jag orkar inte. Eller så är det bara tankar som fladdrar förbi som jag aldrig hinner ta tag i eftersom det hela tiden kommer nya attgöra och nya måsten.

Det är synd. Att tänka är ju det bästa som finns! Hur ska man annars kunna komma vidare? Jag saknar tänkandet. Jag hoppas att det kommer att få ta större plats i framtiden.

Men! Som en liten del av tänkandet går jag just nu en kurs i TAKK. Det är kul! Jag lär mig en massa bra saker. Dagens bästa ord var mördarsnigel. Det vet jag att jag kommer ha stor användning för. Om inte annat i Håverud.

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, K funderar

Kommentera

